Jak jsme začali vyrábět parfémy
Paní Annick Boissard vypraví o tom, že zpočátku se svým partnerem měli butik ve městě Menton, kde prodávali výrobky pro pohlazení duše a těla, vyráběné v Provence: kosmetiku, rostlinné oleje, mýdla, esenciální oleje a toaletní vody.
Menton je město nedaleko Grasse, hlavního města voňavkářství, a je to město zasvěcené citronům. Jednoho dne je napadlo prodávat toaletní vodu s vůní citronu. Sjednali si schůzku s výrobcem parfémů v Grasse a ten jim nabídl výrobek zvaný "Essentiel Citron", vyrobený z citronové esence ze Sicílie, tedy variety citronu blízké té z Mentonu. Tuto toaletní vodu tedy uvedli do prodeje při oslavách Citron 2007 a měla takový úspěch, že se rozhodli nechat vytvořit onomu voňavkáři další 4 výrobky mající vztah k Provence a Côte d'Azur: Essentiel Lavande, Absolu Mimosa, Fleur d'Oranger a Essentiel Verveine. Vůně měly úspěch a tak postupně jejich počet rostl.
Pak se na ně začali obracet lidé z byznysu, kteří chtěli prodávat jejich parfémy ve svých buticích: v roce 2008 se tedy rozhodli prodat obchod a od té doby se věnují výrobě a prodeji jejich parfémů.
Proč ta či ona vůně?
Vždy se snažili reagovat na poptávku klientů. Hodně z poptávaných vůní se vůbec neprodávalo, protože už „jaksi" nebyly módní. Znovu jim vdechli život s tím, že po voňavkářské firmě vždy chtěli tu nejlepší kvalitu.
A proč Provence?
Protože to je místo, kde žijí a protože město Grasse je od nich vzdálené pouhých 60 km. Možná, že kdyby žili v Bretani, pustili by se do výroby palačinek!!
Z Provence pochází jen velmi málo ingrediencí. Aby se mohl vyrobit parfém, je potřeba nejméně 60 složek, někdy až 250. Suroviny pocházejí z celého světa, jako například vanilka, vetyver nebo pačuli, které prostě v Provence nerostou.
Naproti tomu, know-how francouzských voňavkářů je známé v celém světě: v Grasse je více než 200 výrobců parfémů a vyrábí pro největší mezinárodní značky. Firma Provence et Nature pracuje se dvěma voňavkáři. Jeden - vlastně rodinná firma se zaměřuje na vše, co má květinovou a dřevitou vůni (růže, konvalinka, fialka, apod.), zatímco druhá firma je zaměřená spíše na nové tendence (jako např. jabloňový květ, Pačuli Anjouan, Surabaya).
Samotné základní suroviny jsou dodávány přímo z Grasse a jdou přímo do laboratoře, která je namíchá s alkoholem. Teprve potom přicházejí k paní Annick ve velkém objemu a u ní dochází ke konečnému výsledku – tedy rozdělení do lahviček a balení do krásných krabiček. Návrhářkou obalů je sama majitelka – paní Annick.